ЛІКУВАННЯ ГРИЖІ СТРАВОХІДНОГО ОТВОРУ ДІАФРАГМИ

Лікування грижі стравохідного отвору діафрагми

Грижа стравохідного отвору діафрагми – вкрай неприємне захворювання, що супроводжується печією, відрижкою, болями за грудиною та в животі, гикавкою та утрудненим ковтанням. У деяких випадках допомагає симптоматичне лікування грижі стравохідного отвору, але при його малій ефективності пацієнту може бути запропонована операція. Якщо вас турбують описані прояви, ви можете проконсультуватися та пройти обстеження стравоходу та шлунка у клініці Genesis у Львові.

Що таке грижа стравохідного отвору діафрагми

Грижа стравохідного отвору діафрагми – серйозне захворювання, що веде до випинання черевного відділу стравоходу та стінки шлунка у грудну порожнину. Випинання стравоходу та шлунка можуть бути вродженими або набутими внаслідок будь-яких травм та вікових змін.

Існує два типи стравохідно-діафрагмальної грижі:

• Аксіальна. Найчастіше пацієнти потребують лікування ковзної грижі стравоходу. Це захворювання характеризується тим, що сфінктер стравоходу та частина шлунка розташовуються у грудній порожнині вище за отвір діафрагми.

• Параезофагеальна. Іноді хірургам доводиться виправляти важку форму патології, при якій сфінктер стравоходу розташований правильно, але через його збільшений розмір у грудну клітину випадає нижня частина шлунка. Якщо в першому випадку може застосовуватися медикаментозне лікування грижі стравохідного отвору діафрагми, то тут потрібне термінове втручання хірурга, оскільки ризик пошкодження внутрішніх органів дуже великий.

Грижа також може бути фіксованою та ущемленою.

Причини появи грижі стравохідного отвору діафрагми

Це захворювання дуже багатьох застає зненацька. Виникає хвороба незалежно від стану здоров'я та віку, спровокувати її виникнення може безліч факторів – перенапруга черевної стінки, підвищення внутрішньочеревного тиску. Це може відбутися будь-якого дня – під час вставання з ліжка, кашлянні, чханні. Наражають себе на ризик  любителі накачувати прес, піднімати штангу та гантелі в тренажерному залі.

У зоні ризику також знаходяться вантажники, спортсмени та робітники будівельних спеціальностей. Випинання може трапитися при вагітності та важких пологах, через запори, надмірну вагу, хронічний кашель та інші стани, що супроводжуються збільшенням внутрішньочеревного тиску.

Грижа стравохідного отвору діафрагми може виникнути внаслідок вродженого дефекту – надто широкого отвору діафрагми. Серед функціональних чинників – зворотна перистальтика (хвиля скорочень стінок у напрямку, протилежному природному).

Помітивши симптоми грижі стравохідного отвору діафрагми, скоріше звертайтесь до спеціалістів клініки Genesis (Львів), де вам буде надано ефективну допомогу.

Симптоми грижі діафрагми

Запідозрити появу грижі стравохідного отвору діафрагми дозволяють такі ознаки:

• Присмак кислоти чи гіркоти

• Зригування їжі, відрижка повітрям

• Печія

• Почуття застрягання проковтнутої їжі за грудиною

• Болі в животі та за грудиною

• Нічний кашель, що викликається попаданням частинок їжі у легені.

Якщо вас турбують вказані симптоми грижі діафрагми, проконсультуйтесь з лікарями клініки Genesis, які мають багатий досвід терапевтичного та хірургічного лікування хвороб цієї групи.

Діагностика грижі діафрагми

Пацієнту призначається відеогастродуоденоскопія, за результатами якої з'ясовується, чи знаходиться сфінктер стравоходу та частина шлунка вище за отвір діафрагми. Щоб уточнити діагноз, може бути призначена рентгеноскопія шлунка та стравоходу.

Метою цих процедур є визначення типу та форми грижі. Отримавши вичерпну інформацію, лікар приймає рішення про вид та обсяг необхідного лікування грижі стравохідного отвору.

Чи можна уникнути операції при грижі діафрагми?

Самостійно позбутися випинання стравоходу і стінки шлунка та неприємних симптомів грижі стравохідного отвору діафрагми важко. Ліки, що згладжують симптоматику, лише ненадовго полегшують стан, і негативні явища невдовзі повертаються. Лише в окремих випадках при невеликих грижах стравоходу тривале поліпшення можна отримати завдяки правильно підібраній лікарем дієті, строгому режиму харчування та приймання медикаментозних засобів.

Поради пацієнтам:

• Рекомендовано харчуватися 6 разів на день дрібними порціями

• Їсти ввечері треба за 3 години до нічного відпочинку

• Пацієнт повинен уникати жирного та смаженого, часнику, цибулі, кетчупу, консервованої риби, грибів та овочів, міцного чаю та кави, пересолених та дуже солодких продуктів.

Якщо ви страждаєте від наявних симптомів грижі стравохідного отвору діафрагми, наші лікарі, уважно вивчив ваш випадок, дадуть рекомендації, як правильно харчуватись.

Лікування грижі стравохідного отвору діафрагми

Лікування ковзної грижі стравоходу в початковій стадії може проводитися консервативно шляхом виконання рекомендацій лікаря щодо способу життя, періодичності харчування та використання медикаментозних засобів.

При виявленні фіксованої та защемленої грижі пацієнту може бути запропонована лише операція, у процесі якої випинання повністю усувається, та створюються умови для нормальної роботи стравоходу та шлунка. Операція призначається тільки у випадку, коли консервативне лікування вже не здатне покращити стан хворого, є загроза розвитку онкологічного захворювання стравоходу, больовий синдром через утиск та численні функціональні розлади.

Після хірургічного втручання пацієнт може протягом кількох тижнів чи кількох місяців відчувати деякі негативні прояви, які з часом йдуть. Ризик післяопераційних ускладнень під час проведення оперативного лікування зведено до мінімуму. Термін перебування в умовах стаціонару після хірургічного лікування грижі стравохідного отвору зазвичай не перевищує 2 діб.

Що заборонено з такою хворобою?

Оскільки найменша перенапруга черевної порожнини може погіршити стан, не рекомендовано нахилятися вперед, сильно тужитися під час дефекації, піднімати важкі речі. Жінки мають відмовитися від взуття на високих підборах.

Зверніть увагу, що самостійне лікування грижі стравохідного отвору може призвести до ураження стравоходу кислотою, що спричиняє ерозію та рефлюкс-езофагіт. Якщо ви відчуваєте всі описані вище неприємні симптоми грижі стравохідного отвору діафрагми, вам доводиться частіше приймати Альмагель, Маалокс або Гастал, краще не ризикувати, а відразу звертатися за допомогою до фахівців нашої клініки.

Життя після операції грижі діафрагми

Пацієнтам, які перенесли оперативне лікування грижі стравохідного отвору діафрагми, доведеться зазнати суттєвих змін звичного способу життя. Позбавлення від безлічі неприємних симптомів не означає повернення до безсистемного харчування, занять зі штангою в тренажерному залі. Значних поліпшень стану здоров'я можна очікувати лише у разі:

1. Повної відмови від куріння

2. Дотримання спеціальної дієти та режиму харчування

3. Контролю об’єму порцій

4. Відмови від кислих, жирних та гострих продуктів

5. Використання вільного одягу та зручного взуття

6. Підтримання здорового способу життя.

Лікування грижі стравохідного отвору у клініці Genesis (Львів) – це короткий шлях до міцного здоров’я!

2 000 $ (РОЗРАХУНОК ВІДБУВАЄТЬСЯ У ГРИВНЕВОМУ ЕКВІВАЛЕНТІ ЗА АКТУАЛЬНИМ КУРСОМ)