Розкриття абсцесу

Абсцес — це гнійне запалення тканин, зумовлене потраплянням до організму хвороботворних гноєрідних мікроорганізмів. При абсцесі утворюється порожнина, відокремлена від навколишніх тканин капсулою, заповнена гноєм.

Гнійний абсцес потребує розкриття в умовах медичного закладу, чому це обов’язково слід зробити якнайшвидше — інформує клініка Genesis у Львові.

Як розвивається гнійний абсцес?

Абсцес може виникнути у шкірі, підшкірній жировій клітковині, у м’язах та в інших органах і порожнинах тіла.

Інфекція, тобто гноєрідні мікроорганізми, можуть потрапити в організм кількома шляхами:

• через інфікування рани, порізу, опіку;

• занесення інфекції при наданні медичної допомоги без належного дотримання антисептичних заходів (наприклад, втручання нестерильним інструментом, ін’єкція нестерильною голкою шприца);

• за умови наявності в організмі гнійного запалення: кровотоком інфекція може бути занесена в м’які тканини з фурункула, карбункула, гнійної ангіни, перитоніту, тощо.

Факторами, що сприяють виникненню гнійного абсцесу є наявність хронічних запальних процесів, що знижують імунітет, порушення кровопостачання в кінцівках, та захворювання, пов’язані з порушенням обміну речовин (цукровий діабет та інші). Якщо у людини пригнічений імунітет, гнійний абсцес можуть спричинити навіть умовно патогенні стафілококи та стрептококи.

Спершу на шкірі з’являється твердий болючий вузол, щільної текстури. Навколо нього спостерігається почервоніння шкіри. Через нетривалий час виникає припухлість, набряк, біль посилюється. Може відчуватись пульсація в місці абсцесу.

Через загальну інтоксикацію з причини розвитку гнійної інфекції людина може відчувати загальну слабкість, погіршення самопочуття і навіть підвищення температури. В деяких випадках має місце виражена лихоманка з температурою 39 - 40°, сильним головним болем. Такі симптоми свідчать про активний розвиток інфекції та викид в кров великої кількості токсинів внаслідок розпаду тканин у вогнищі гнійного абсцесу.

Розвиток абсцесу є загрозою зараження крові — сепсису, тяжкого стану, що може навіть призвести до летального фіналу.

Наявність капсули, що оточує гнійний абсцес, утруднює проникнення всередину антибіотиків при консервативному медикаментозному лікуванні. Тому хірургічне розкриття абсцесу може стати єдиним ефективним способом швидко припинити патологічний процес.

Якщо не звернутися до лікаря вчасно, абсцес може прорватися назовні самостійно з виливанням гною. Це небезпечно, оскільки несе ризик загального зараження крові.

Розкриття абсцесу має виконуватись кваліфікованим лікарем хірургом. Неякісно зроблена маніпуляція може призвести до хронічного запалення, спричинити виникнення свища на місці абсцесу.

Як робиться розкриття гнійного абсцесу в клініці Genesis у Львові

В першу чергу, необхідний огляд і консультація хірурга. Діагностика дозволить лікарю визначити оптимальний шлях розкриття абсцесу і подальшого лікування з метою уникнення ускладнень і рецидивів. Також пацієнту необхідно здати аналіз крові, це також можна зробити у нас в клініці.

Розкриття абсцесу зазвичай робиться під внутрішньовенною анестезією, тому що місцеве знеболення є не завжди можливим і доцільним, враховуючи ризик розповсюдження гнійної інфекції і різний больовий поріг у різних людей. Знеболення дозволяє хірургу ретельно вичистити абсцес від гною і некротичних тканин, не завдаючи пацієнту болю.

Хірург в асептичних умовах, з використанням стерильного інструменту, виконує розкриття абсцесу з дренуванням його гнійного вмісту. Порожнина абсцесу після звільнення її від гною санується антисептичними розчинами. За потреби (в складних випадках, при глибоко розташованих абсцесах) хірург встановлює дренажну трубку для відтоку гною після завершення операції.

Рана обробляється і перев’язується. Лікар призначає перев’язки в наступні дні і обробляє місце розкритого абсцесу антисептичними засобами до повного загоєння рани. Також лікар призначає паралельне лікування антибіотиками та дезінтоксикаційними препаратами для припинення запального процесу і очищення організму.

У важких випадках пацієнт може потребувати стаціонарного лікування після розкриття абсцесу. В нашій клініці у Львові є всі умови для Вашого комфортного перебування: нові сучасні обладнані палати, цілодобовий догляд кваліфіковано медперсоналу, якісне харчування.

Якщо абсцес є поверхневим і стан пацієнта дозволяє, лікар після процедури відпускає пацієнта додому і призначає час наступної перев’язки.

Хірург здійснює  перев’язки і спостерігає за пацієнтом  до повного одужання.

Бережіть своє здоров’я разом з клінікою Genesis!

Абсцес — небезпечний патологічний стан. За наявності описаних вище симптомів негайно звертайтесь до лікаря. В нашій клініці у Львові Ви можете звернутись за консультацією до хірурга, дерматолога, інших спеціалістів, зробити широкий спектр аналізів та гістологічні дослідження, УЗД та інші діагностичні процедури на інноваційному обладнанні від провідних виробників світу.

В клініці Genesis Вам завжди буде надана кваліфікована допомога, наші досвідчені лікарі вищої категорії зроблять все можливе для позбавлення Вас болючих проблем і якнайшвидшого відновлення Вашого здоров’я.

2 050 ГРН